Bicajosok.hu

Bicajosok.hu

Bicajos hírek, érdekességek

Bicajosok.hu
  • HOME
  • HÍREK
  • KÜLFÖLD
  • HAZAI HÍR
  • FEJLESZTÉSEK
  • TECHNIKA
  • Videók

ABUS Yadd-i fejvédő teszt városi bringások Jedi sisakja

  • FEJLESZTÉSEK
  • TECHNIKA

Ha valaki gyűlöli a “futársapit”, akkor az én vagyok. De végre megtaláltam az elsőt amit hordanék. Bár a német ABUS épített köré egy sisakot is. És ez csak a hab a tortán. Hosszú idő után, egy olyan fejvédő, ami egyszerre trendi, biztonságos és még talán a fixis, singlespeedes városi srácok is felvennék. Mert ugye a sima futár sapka, maximum a vért tudja ügyesen elnyelni… ideig-óráig…

Nagyjából 1994 óta hordok bringázáshoz sisakot. Mára annyira hozzám nőtt és automatikus lett a viselése, hogy azonnal hiányérzetem van, ha nem veszem fel. És ilyen nem is igazán történik. Persze tudom, városban menők a különböző futár sapkák, a sajtóutakon kaptam is belőlük bőven, de hordani egyiket sem hordom, egy dobozban gyűlnek. A Yadd-i viszont integrálta ezt a kis shildes sapkát egy ütéselnyelő EPS habból készülő trendi városi bukósisak belsejébe, méghozzá úgy, hogy szellőzik is a rendszer. Mert ez utóbbit a szövet sapkák ügyesen megakadályozzák.

Csodát itt sem tudtak művelni, egyszerűen annyi történt, hogy az egész sapkából csak a napellenző maradt, amit egybeépítettek a homlok feletti szivacsozással. Ötletes. Maga a sisak matt fesétsű, kék csíkokkal, de számtalan színverzióban kapható, így mindenki talál a bringájához, ruhájához illőt. A városi fejvédők általában masszívabbak, mivel baleset esetén vagy autóval vagy betonnal ütközik a fejed, így viszont kevesebb a szellőzőnyílás is. Mondjuk ki nyugodtan, a városi sisakok többségébe belerohad a fejed. Az ABUS ezt komplex szellőzőrendszer kialakításával oldotta meg.

A videón is jól látszik a szellőző csatornák működése. A Forced Air Cooling névre hallgató, összekötött légáramlást biztosító rendszerek kellemes klímát tudnak nyújtani kis számú nyílás esetén is. Főleg úgy, hogy nem csak a kivágott lyukakon áramlik a levegő, hanem a shild és a sisak között is.

Természetesen bármennyire is törekedett az ABUS a trendiségre, és a fiatalokat megérintő kialakításra, a biztonság nem szenvedhetett csorbát. A videón is látható poligon formák segítségével nagyon könnyű, de mégis erős fejvédőt alkottak, természetesen In-Mold szerkezettel. Nem csak a tarkó, hanem a halánték védelme is kimagasló, de erre szükség is van a városban. M-es méretben mindössze 280 gramm, ez kimagaslóan alacsony (de szép a magyar nyelv) érték.

Ebben része van a fejméret állító rendszernek is, ami igazából nincsen. Egy gumis cucc tartja a megfelelő méretet. Nekem kicsit szoros volt, de a hombár fejemre általában L-es sisakot hordok, a tesztelt pedig M-es volt. Ellenben baromi ötletes, és nem hiányzott a tekerőgomb. A csat elég egyszerű kivitel, nem mágneses mint a Hyban sisaknál, viszont itt is nagyméretű a szivacsozás a csat fölött, ami pozitív.

Használat közben hozta amit elvártam egy ABUS terméktől. Minden úgy működött, ahogy egy precíz német terméken kell. És végre trendi voltam az éppen tesztelés alatt álló fixivel 🙂 Bár annak nagyon élénk színéhez nem passzolt, a ruházatomhoz igen. A szellőzésre sem volt panaszom, bár tény, hogy 30 fokok nem igazán voltak a tesztelési időszak alatt 🙁 A végére egészen megszerettem a gumis fejhevedert, nem kellett tekergetni, csak széthúztam és már cuppant is a fejemre. Nem egy olcsó modell, de drágának sem mondható, főleg a minőségét, könnyű súlyát és patent kinézetét figyelembe véve. Nekem bejött, városi használatra eléggé „must have thing”.

JELLEMZŐK:
>Soft Tune System – rugalmas fejméret állító rendszer a biztos tartásért
>Forced Air Cooling Technology – integrált szellőzőrendszer 5 szellőzőnyílással
>Speciálisan tervezett szellőzőcsatornák
>In-Mold szerkezet
>Kivehető, mosható szivacsok a maximális kényelemért
>Puha pántok
>Könnyen állítható pántcsatok
>Védőszivacs az állcsaton
>Fényvisszaverő elemek
>Levehető puha anyagú sild
>3 méretben: S (51-55 cm), M (55-59 cm), L (58-61 cm)
>9 színben

Tömeg: 260g (S), 280g (M), 310g (L) méretben

Facebook Comments

Hasonló cikkek

  • Túl van a válságon a bicikligyártásTúl van a válságon a bicikligyártás
  • Mitől jobb az egyik gyerekülés a másiknálMitől jobb az egyik gyerekülés a másiknál
  • Armstrong a doppingról Nem volt más esélyünkArmstrong a doppingról Nem volt más esélyünk
  • Topeak PrepStand szerelőállványTopeak PrepStand szerelőállvány
  • Hazugságvizsgálót a parlamentbe!Hazugságvizsgálót a parlamentbe!
2017-06-12 EZadmin

Post navigation

Tömegkarambol kamionnal, szerencsére törésekkel megúszták → ← Kerékpár nagykövetként látogat haza a legeredményesebb magyar
TOP HÍREK
Elsőbbségi szabályok

Elsőbbségi szabályok

EZadmin2017-06-12
Óvja biciklijét kerékpár-regisztrációt tart a rendőrség

Óvja biciklijét kerékpár-regisztrációt tart a rendőrség

EZadmin2017-06-12
TOVÁBBI TÉMÁK
  • Armstrong a doppingról Nem volt más esélyünk

    12 jún 2017

    EZadmin

  • Kerékpár Ha újrakezdeném, akkor is doppingolnék – Armstrong

    12 jún 2017

    EZadmin

  • Mitől jobb az egyik gyerekülés a másiknál

    12 jún 2017

    EZadmin

  • Topeak PrepStand szerelőállvány

    12 jún 2017

    EZadmin

  • Tömegkarambol kamionnal, szerencsére törésekkel megúszták

    12 jún 2017

    EZadmin

LEGNÉPSZERŰBB
  • Mitől jobb az egyik gyerekülés a másiknál 698 views | under TECHNIKA
  • A cukorrépa termelők helyzete 493 views | under Egyéb
  • ELŐADÓK ÉS VIDEÓK ELŐADÓK ÉS VIDEÓK 340 views
 
  • Elsőbbségi szabályok

    Date: 2017-06-12

    Comments: 0

  • Óvja biciklijét kerékpár-regisztrációt tart a rendőrség

    Date: 2017-06-12

    Comments: 0

  • Veszélyesen rövidítenek a biciklisek

    Date: 2017-06-12

    Comments: 0

 
  • Elsőbbségi szabályok
    Szerző: EZadmin
    2017-06-12
  • Óvja biciklijét kerékpár-regisztrációt tart a rendőrség
    Szerző: EZadmin
    2017-06-12
  • Veszélyesen rövidítenek a biciklisek
    Szerző: EZadmin
    2017-06-12
  • Világító bicikliutat építettek Lengyelországban
    Szerző: EZadmin
    2017-06-12
  • Jó hír a bicajosoknak 11 milliárd forintért fejlesztik a kerékpáros úthálózatot
    Szerző: EZadmin
    2017-06-12

HIRDETÉS

Politikai blogok valamint cikkek weblapja
Politizalok.hu - Minden jog fenntartva - 2017
Oldalunk egy véleményportál, cikkírói fenntartják a jogot a pontatlanságra.
Powered by WordPress | theme Layout Builder
  • HOME
  • HÍREK
  • KÜLFÖLD
  • HAZAI HÍR
  • FEJLESZTÉSEK
  • TECHNIKA
  • Videók